Inhoud
29 09 2013,
- Bladzijde 1
Op de voorpagina vind je Het welkomswoord en de verjaardagskalender.
- Bladzijde 2
Op de tweede pagina vind je alles over de competitie.
- Bladzijde 3
Op de derde pagina vind je het raadsel van de week.
- Bladzijde 4
Op de vierde pagina vind je Uit de oude doos
- Bladzijde 5
Op de vijfde pagina vind je de tips over het registeren op het forum.
- Bladzijde 6
Op de zesde pagina vind je het dankwoord.
| |
Tips en Trucs: Starten
Startend ondernemers, waar te beginnen..
Wees gegroet kapitaanse ondernemer.
Vandaag wou ik het met jullie hebben over hoe je het beste kan beginnen met ondernemen. Vorige week had ik verteld dat je het beste kan beginnen met makkelijke producten, zoals granen en knollen, maar ook fruit. Voor deze producten heb je fruitplukkerijen en boerderijen nodig. Nou is het belangrijk goed te kijken welke gebouwen als eerst te plaatsen. Dit ook omdat de eerste 5 gebouwen minder tijd kosten om neer te zetten dan de gebouwen die je daarna bouwt. Als je een gebouw neerzet is dit altijd 20m2, het makkelijkste is dit eerst zo te houden, dit ook omdat je nog met weinig contanten zit. Zodra je het gebouw hebt staan neem je werknemers aan en begin je met produceren, het handigste is om per 24 uur te produceren. Dit zodat het nooit zomaar ergens midden op de dag eindigt.
Ga op zoek naar een vaste koper voor het product, hier zijn er velen van te vinden op het forum. Op de marktplaats plaatsen van producten kost veel geld omdat je 10% marktprovisie moet betalen en dan is het nog maar de vraag of het wordt verkocht. Maak voornamelijk dus makkelijke producten in het begin, deze kosten bijna niets om te produceren en er zijn altijd mensen op zoek naar deze goederen. Plaats geen markten want dezen kosten bij wijze van spreke alleen maar geld in het begin, pas wanneer je een degelijk product van degelijke kwaliteit produceert kan een markt voor een mooie winst zorgen.
Producten uit boerderijen en fruitplukkerijen kosten veel water, en als kleine speler met weinig contanten is het zeer duur om water te kopen, zo ben je namelijk snel door je contanten heen. Daarom mijn advies, bouw een bron. Deze voorziet voor slecht 0.02ct 1 water. Dit ten opzichte van 0.24ct/stuk op de markt ben je stukken goedkoper uit. Ook is het handig een mijn en houtmolen te bouwen, indien dit gebeurd is een tweede bron denk ik ook geen slecht idee. De houtmolen en mijn zullen je van goedkope grondstoffen voorzien en zo kun je makkelijker je gebouwen uitbouwen. Het makkelijkste om eerst uit te bouwen is de bron, maak deze ongeveer 50m2. dit verhoogd de water productie van 25.663 water per 24 uur op rang gezel naar 63.219 water per 24 uur op rang gezel. dit zodat wanneer je je boerderij uitbouwt niet met het probleem komt te zitten dat je water moet inkopen. Een boerderij naar 50m2 of 100m2 bouwen is zeer effectief. Het verhoogd de productie meer dan 4 keer bij een uitbouw naar 100m2.
Ook is het verstandig alvast na te gaan denken welke producten je later wilt gaan produceren, zodat je alvast wat aan je productielijn kunt gaan beginnen. Wil je vissen gaan maken, zorg voor voldoende boerderijen voor het vlas, zorg voor minstens 1 weverij en 1 ijzerwerkplaats. Wanneer je hier de goederen voldoende kan produceren kun je beginnen met vissershavens bouwen. Wil je bier gaan produceren, bouw dat voldoende boerderijen voor het graan, een ijzerwerkplaats voor de vaten en wanneer je weer voldoende produceert kun je brouwerijen gaan plaatsen. Zo geld het overal voor. Indien nodig is kun je zelfs je eigen ijzer gaan produceren, de marktprijs van ijzer ligt zeer hoog momenteel dus bespaart veel geld indien je het zelf produceert. Bouw de gebouwen stapje voor stapje uit. Bouw je een boerderij uit, bouw dan ook de bron uit. Op ten duur ga je voldoende produceren en verdienen om het water in te kopen, je zult merken dat dit dan niet meer zoveel invloed heeft op je contanten. Zet hier en der een onderzoeker van neer en begin met onderzoeken, Pas wanneer je redelijke onderzoeken hebt kun je beginnen met hogere kwaliteiten te produceren, Q0 is meestal veel geld waard omdat dit veel gezocht word en leverd gauw meer geld op dan een kwaliteit 10 product, behalve bij producten zoals vis en bier. Hier geld, een hogere kwaliteit des te meer het waard is. Wanneer je een mooie kwaliteit begint te produceren, laten we zeggen ongeveer Q20, kan je indien je wilt een markt bij gaan bouwen. Deze producten zullen al een mooi beetje geld op leveren. Het belangrijkste is altijd goed te berekenen hoeveel kwijt te zijn aan het produceren van een product en hoeveel het ongeveer zal opleveren.
Je productie is in het begin eigenlijk het hoogst, dit omdat je de laagste rang hebt. Wanneer je een rang omhoog gaat zullen de productie aantallen dalen. Dit gebeurt bij iedere rang. Ook zal de groei van de productie ten opzichte van de groei van het gebouw niet gelijk blijven. Bij markten is dit een ander geval, zal de markt een keer zo groot worden, dan kun je er ook een keer zoveel in verkopen.
Voorbeelden:
Een boerderij 100m2 een een boerderij 200m2
Een boerderij 100m2 produceert op rang Kruidenier 571 knollen per uur.
Een boerderij 200m2 produceert op rang Kruidenier 1.090 knollen per uur inplaats van 1142.
Een boerderij 100m2 produceert op rang koopman 527 knollen per uur.
Een boerderij 200m2 produceert op rang koopman 1.006 knollen per uur inplaats van 1054.
Dat was het voor deze keer. Ik hoop dat het voldoende informatie bevat. Indien je vragen hebt kun je altijd contact opnemen met mij, Werthood.
Mvg.
Uw groothandelaar
Werthood
|
|
|